Εκπαιδευτικές Επισκέψεις μαθητών στα πλαίσια προγραμμάτων στις 28/2/2014

Την Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου 2014 οι τάξεις του Γενικού Λυκείου Ζαγοράς στα πλαίσια προγραμμάτων πραγματοποίησαν τις εξής εκπαιδευτικές επισκέψεις:article

Οι μαθητές της Α? Λυκείου ...

με υπευθύνους καθηγητές τον Μπαζιάνα Δημήτριο ? Διευθυντή και Λιάτζουρα Συραγώ ? Φιλόλογο στο πλαίσιο Περιβαλλοντικού προγράμματος με τίτλο «Αρχιτεκτονική εναρμονισμένη με τη φύση του Πηλίου» επισκέφτηκαν το σχολείο του Ρήγα Φεραίου, όπου οι μαθητές πήραν συνέντευξη από τον κο Αγιοπετρίτη Βασίλειο για τον παππού του Σουλιώτη Αργύριο, παραδοσιακό τεχνίτη πέτρας και τους μίλησε ο Κος Κουρελάς Ιωάννης, οικοδόμος, για τη συνέχεια της τέχνης των μαστόρων και τις συνθήκες εργασίας στην σύγχρονη εποχή. Στη συνέχεια επισκέφτηκαν το αρχοντικό Κωνσταντινίδη, όπου η φιλόλογος Λιάτζουρα Συραγώ τους διάβασε για την Ηπειρώτικη αρχιτεκτονική από το μυθιστόρημα του Νίκου Θέμελη «Η Αναζήτηση».

 arxitektoniki

Συνέντευξη της μαθήτριας Σ. Νίκης, μαθήτριας της Α΄ τάξης του ΓΕΛ Ζαγοράς:

«Μέχρι τώρα γνωρίζαμε το σχολείο του Ρήγα Φεραίου καθώς και το αρχοντικό του Κωνσταντινίδη από ιστορική άποψη. Ήταν όμως εντυπωσιακό να τα δούμε από την σκοπιά της αρχιτεκτονικής τους δόμησης.

Μετά από αυτή την επίσκεψη έχουμε καταλήξει στο ότι πρέπει να διατηρήσουμε αυτή την αρχιτεκτονική και την αισθητική της η οποία ανταποκρίνεται πλήρως στο φυσικό περιβάλλον του τόπου μας.»

 

powerFM

Ομάδα μαθητών της Β? Λυκείου με υπευθύνους καθηγητές τη Δημούδη Μυρτώ - Πληροφορικής και Βαλσάμη Στυλιανό - Οικονομολόγο στο πλαίσιο πολιτιστικού προγράμματος με τίτλο «Μαθητικό Διαδικτυακό Ραδιόφωνο», όπου ?εκπέμπουν? στο διαδικτυακό ραδιόφωνο ?European School Radio?, πραγματοποίησαν εκπαιδευτική επίσκεψη στο ραδιοφωνικό σταθμό «Power FM» στο Βόλο, όπου μας υποδέχθηκε ο κος Δημήτριος Ρίζος, υπεύθυνος του σταθμού. Οι μαθητές ξεναγήθηκαν στα στούντιο και τους διάφορους χώρους του σταθμού, παρακολούθησαν τη διαδικασία μετάδοσης εκπομπής και συνομίλησαν με τους ραδιοφωνικούς παραγωγούς, από τους οποίους πήραν πολύτιμες συμβουλές. Στο τέλος, βγήκαν οι ίδιοι οι μαθητές στον «αέρα», ενημερώνοντας για το πρόγραμμα των δικών τους ραδιοφωνικών εκπομπών, για τη θεματολογία τους, την επεξεργασία ήχου και φωνής και μοιράστηκαν την εμπειρία τους στον αέρα και συνέστησαν και σε άλλους μαθητές ή σχολεία να ασχοληθούν με το ραδιόφωνο.

 

Συνέντευξη της μαθήτριας Π. Μαρίας, μαθήτρια της Β΄ τάξης του ΓΕΛ Ζαγοράς:

«Όταν έμαθα ότι θα πηγαίναμε σε ραδιοφωνικό σταθμό η αλήθεια είναι ότι ενθουσιάστηκα και οι οικοδεσπότες μας στον Power FM το έκαναν να αξίζει πραγματικά! Είναι φοβερό να μαθαίνεις πώς από ένα μικρό στούντιο η φωνή σου μπορεί να ακουστεί σε ακτίνα πολλών χιλιομέτρων και πολύ συναρπαστικό που είχα την ευκαιρία να το κάνω και εγώ με τους φίλους μου. Είμαι σίγουρη ότι θα ήθελα να το ξανακάνω, όπως θα το ήθελαν και όλα τα παιδιά στην ομάδα μας!»

 

Οι υπόλοιποι μαθητές της Β? Τάξης του Λυκείου Ζαγοράς, στα πλαίσια του Προγράμματος Αγωγής -Υγείας με τίτλο «Αλκοόλ, ναρκωτικά, τσιγάρο στην εφηβική ηλικία» με υπευθύνους εκπαιδευτικούς τη Διαμαντή Ελένη ? Μαθηματικό και τη Μαθινού Μαρία ? Φιλόλογο, πραγματοποίησαν τρεις επιμορφωτικές δραστηριότητες.

 troxaia

Η πρώτη δραστηριότητα αφορούσε επίσκεψη στην Τροχαία Βόλου, όπου οι αρχιφύλακες κος Μπράτσος και κα Παπασπύρου ενημέρωσαν τους μαθητές για τις επικίνδυνες συνέπειες της μέθης κατά την ώρα της οδήγησης, για τα ποσοστά τροχαίων ατυχημάτων λόγω μέθης καθώς και για τις ουσιαστικές προσπάθειες που κάνει η Τροχαία Βόλου για την πρόληψη τροχαίων ατυχημάτων με ειδικά εκπαιδευμένα πληρώματα και υπερσύγχρονο τεχνικό εξοπλισμό.

 

Συνέντευξη του μαθητή Λάμπρου Καμβρογιάννη, μαθητή της Β΄ τάξης του ΓΕΛ Ζαγοράς:

«Η επίσκεψη στην Τροχαία του Βόλου ήταν για μας μια έκπληξη. Οι αρχιφύλακες κος Μπράτσος και κα Παπασπύρου μας ενημέρωσαν με κάθε λεπτομέρεια για τους κινδύνους που υπάρχουν στον δρόμο και μας έλυσαν πολλές απορίες. Προσωπικά αγχώθηκα πολύ γιατί χρησιμοποιώ σε καθημερινή βάση μηχανάκι ή αυτοκίνητο για αγροτικές δουλειές αλλά και για διασκέδαση. Η τροχαία μας εξήγησε ότι αν τυχόν γίνει ένα ατύχημα, ακόμη και αν δεν φταίμε θα είμαστε υπεύθυνοι εμείς, λόγω έλλειψης διπλώματος και ότι θα διωκόμαστε νομικά. Σκεπτόμενος τις συνέπειες των παραπάνω έχω βάλει στόχο να εργασθώ αυτό το καλοκαίρι ώστε να αποκτήσω την άδεια οδήγησης. Η εμπειρία αυτή ήταν πολύ ωφέλιμη γιατί πήραμε μαθήματα σε θέματα της καθημερινότητας μας».

 

Η δεύτερη δραστηριότητα αφορούσε επίσκεψη στο Κέντρο Πρόληψης «Πρόταση Ζωής», όπου η επιστημονικά υπεύθυνη κα Γώγου Ζωή τόνισε την ανάγκη ψυχικής ενδυνάμωση των εφήβων προκειμένου να αποκτήσουν ψυχικές αντιστάσεις απέναντι σε κάθε είδους εξάρτηση.

 okana

Συνέντευξη της μαθήτριας Γεωργίου Βασιλικής, μαθήτριας της Β΄ τάξης του ΓΕΛ Ζαγοράς:

« Αυτή η σύντομη επίσκεψη στο Βόλο και συγκεκριμένα στον ΟΚΑΝΑ, στην τροχαία και στον πνευμονολόγο με βοήθησε να καταλάβω πως με την ζωή μας και την υγεία μας δεν πρέπει να παίζουμε. Ας σκεφτούμε ότι η ζωή είναι πολύτιμη και θα ήταν καλό εμείς οι νέοι να μην την εκθέτουμε σε κίνδυνο εξαιτίας της ανεμελιάς και της απερισκεψίας».

 

Τέλος, οι μαθητές και οι καθηγητές τους επισκέφτηκαν τον ιατρό πνευμονολόγο κο Χρήστου Κωνσταντίνο, ο οποίος τους ενημέρωσε για τις βλαβερές συνέπειες του καπνίσματος ιδιαίτερα στους νέους, τι είναι η χρόνια αναπνευστική πνευμονοπάθεια αλλά και πόσο αρνητικά επηρεάζει η αιθαλομίχλη το αναπνευστικό σύστημα. Και από τους τρεις φορείς τονίστηκε ότι η λογική διαχείριση των καθημερινών καταστάσεων μπορεί να προφυλάξει τον νέο από κάθε είδους εξάρτηση.

 

-------------------------------

Οι μαθητές της Γ? Λυκείου στο πλαίσιο του προγράμματος Αγωγής Σταδιοδρομίας με θέμα «Επαγγέλματα μέσα από τα πεδία» με υπεύθυνους καθηγητές τη Μάλκα Βασιλική ? Αγγλικών και τον Τασιούδη Χρύσανθο ? Τεχνολόγο, πραγματοποίησαν εκπαιδευτική επίσκεψη στο ΚΕΣΥΠ Μαγνησίας, ξεναγήθηκαν στο χώρο, συνομίλησαν με τους υπευθύνους και ενημερώθηκαν από τον υπεύθυνο κο Κατσούρα Σταύρο για θέματα επαγγελματικού προσανατολισμού και επαγγελματικής αποκατάστασης. Επίσης τους δόθηκε η ευκαιρία να εκφράσουν τους προβληματισμούς τους σχετικά με τη σταδιοδρομία τους τελειώνοντας το Λύκειο. Σε ένα φιλικό και φιλόξενο κλίμα οι μαθητές έλυσαν απορίες σχετικά με τις σχολές προτίμησης τους και πληροφορήθηκαν για τις διεξόδους που τους προσφέρονται μετά το Λύκειο, είτε πρόκειται για Πανεπιστημιακές Σχολές είτε για δημόσιους ή ιδιωτικούς φορείς επαγγελματικής κατάρτισης. Επίσης, έμαθαν χρήσιμους ιστότοπους για αυτοπληροφόρηση και προμηθεύτηκαν ενημερωτικά φυλλάδια με χρήσιμες πληροφορίες για το μέλλον τους.

 

Συνέντευξη της μαθήτριας Αντωνίου Κέλλυς, μαθήτριας της Γ΄ τάξης του ΓΕΛ Ζαγοράς:

«Ξεκαθάρισαν κάποια πράγματα στο μυαλό μου σχετικά με τα επαγγέλματα που με ενδιαφέρουν. Αισθάνομαι ότι προσγειώθηκα στην πραγματικότητα αναφορικά με τις σπουδές και την αγορά εργασίας».

 

Συνέντευξη της μαθήτριας Βαρελοπούλου Κατερίνας, μαθήτριας της Γ΄ τάξης του ΓΕΛ Ζαγοράς:

«Ενώ προσανατολιζόμουν σε μία-δύο σχολές, με αφορμή τις ερωτήσεις άλλων παιδιών και τις πληροφορίες που λάβαμε από τον κ. Κατσούρα, αισθάνομαι ότι διευρύνθηκε το πεδίο επιλογών μου».

 

 

Τελευταία Ενημέρωση (Δευτέρα, 07 Απρίλιος 2014 18:12)